Η παρουσία ακόμα και λίγης στριδώνας ή φιδέ στην προπέλα προκαλεί μεγάλη απώλεια στην υδροδυναμική απόδοση. Ειδικοί μελετητές, βάσει δοκιμών, έχουν καταλήξει ότι η αποδοτικότητα αυξάνεται κατά περίπου 80% σε περίπτωση που μια «σκληρή» ακατέργαστη έλικα γυαλίζεται.
Οι προπέλες πρέπει να καθαρίζονται συχνά για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης. Όμως πρέπει να δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο γυάλισμα των προπελών για να διατηρηθεί η τραχύτητα όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κλίμακα Α της Rubert Co.
Ο τακτικός καθαρισμός των προπελών γίνεται με ειδική υδραυλική περιστρεφόμενη βούρτσα η οποία μπορεί εύκολα να καθαρίσει-γυαλίσει τα περίπλοκα σχήματα των ελίκων χωρίς να γρατζουνίσει την επιφάνεια τους. Αυτό το εργαλείο αφαιρεί την θαλάσσια ρύπανση και δημιουργεί μια λεία επιφάνεια με όσο το δυνατών λιγότερες γρατζουνιές στο όριο 1 με 2 Micron. Αυτό είναι εφάμιλλο με την ποιότητα μιας καινούργιας εργοστασιακής έλικας.
Για την γρήγορη εκτίμηση της κατάστασης της επιφάνειας των ελίκων είναι σύνηθες να χρησιμοποιείται ένα ειδικό κλιμακώμετρο όπως της «RUBERT SCALE SHIP PROPELLERS ROUGHNESS GAUGE» , η οποία παρέχει πραγματικά παραδείγματα τραχύτητας επιφάνειας για οπτική και απτική σύγκριση. Τα δείγματα φέρουν την ένδειξη A έως F, με τα Α και Β να αντιπροσωπεύουν τις προσδοκίες για την τραχύτητα μετά το γυάλισμα.